Wednesday 13 April 2011

Kekasih Di KMK ( roomate aku )


10 MEI 2010..
perjalanan dari pahang ke changlun nie ambik mase lebih 10 jam.  aku sampai awal..konon taknak sesak2 sebab ramai yang daftar kalau lambat nanti. pagi tu..aku ngan family2 aku sampai dalam kul 7 kot..pintu pagar kolej tak bukak pun lagi.huhu....kitorang pun gi la tempat lain dulu dalam setengah jam..bila datang balik,tengok  orang da ramai..jem giler..1st time aku dapat  tengok rupe kolej ni..sebelum ni aku tak pernah sedar dengan kewujudan kolej nie..hahaha..teruk betul. nak daftar tu beratur sikit punye panjang..ade la gak dekat sejam aku beratur macam dol je..aku tak kenal sape2 kat sini..kawan2 aku semua lepas kat matrik penang. nak taknak aku kene pandai2 la wat muke toyer tegor owang lain..haha bile dah siap daftar semua, cikgu yang bertugas daftarkan aku tu bagi num bilik hostel..EXCITED GILER!!
B1 T2 25
letih aku duk tenung nombor bilik nie..cam pelik je..mane nak tau blok mane..atas jase baik akak2 faci yang ade kat situ.. diorang tolong aku gi cari bilik..cantik.,.asrama cun..toilet bersih, bilik besar n selesa.
mase aku n rombongan2 keluarga aku yang macam nak gi meminang anak orang nir masuk bilik je aku tengok da ade student kat dalam..muke sikit punye baik..duk diam je dengar mak die bagi amanat dan pesanan kat die.. haha.. ape yang kelakar tu..mak n akak2 die yang kemas semua barang2 dalam loker termasuk pasangkan cadar....aku agak die nie mesti anak manja. wat dont know je..membatu kat atas kerusi..hehe..tapi kene la jugak biasekan diri. mak die peramah..duk borak2 ngan mak aku. mak aku bersalam la ngan mak die..aku pun takkan nak menyombong..gi la salam jugak..macam tu la jugak budak tu..
haha.nak di jadikan cerita..time salam2 tu..dak nie boleh pulak cium tangan aku..aku pelik gak..tapi wat bodo je..kang die malu plak..tua sangat ke aku..kelakar betul..sampai sekarang kalau aku ungkit cite nie die mesti malu giler..hahah.. ;p


  nie la roomate aku yang aku cite kat atas tu..NUR SYAZWANI BT. MOHD FADHILAH

aku panggil die Wani..Bunga pun ye jugak..dulu budak MRSM..die nie memang kelakar..cara die yang selambe tu memang buat semua orang suke ngan die..die nie macam kebudak2kan siket tapi sape yang tak kenal die memang rugi la..die ambik sains fizik kat sini..die banyak cite kat aku sal hidup die mase sekolah dulu..memang interesting..die nie budak Kedah je..asal Sungai Petani..tapi yang aku respect..budak nie tak homesick..nak balik umah pun jarang. lau cuti panjang baru la die balik.sepanjang minggu orientasi tu..aku duk ngan die je.pelik gak sebab takde student masuk bilik kitowang..bilik lain semua penuh. tapi best gak tau sebab tiap2 malam mengutuk akak2 faci yang bengong..hahahaha ( maaf akak faci)
Selang 3 hari pas orientasi tu..tibe2 ade muncul muke baru kat dalam bilik..aku pelik gak..sape pulak budak nie tetibe je masuk bilik aku punggah barang2


yang nie roomate aku yang kedua..NUR SUHAILI BT MOHD SOBERI

die nie pun budak Kedah tapi duk area Kulim..pun bekas budak MRSM. die nie nampak lembut tapi garang.haha..cume sekarang nie perangai die dah mental sikit lepas kenal ngan Wanie..aku mule2 bengang gak..masuk lambat...best la tak kene orientasi bodoh tu...geraaammmmm...haha...die ambik sains hayat kat KMK nie..nak jadi pakar pemakanan katenye..huuhu..die duk sebelah katil aku..memang study hard dak nie..yang aku plak...main je yang hard...study malas..huuhu..tapi bile die da jumpe geng die...ketawa kat bawah tu pun aku boleh dengar.. die nie pun banyak cerite tapi lau die cerita die cakap laju sangat..kadang2 aku tak paham..laju + loghat kedah..perghhh..
  
dalam mase aku ngan wani baru nak kenal kawan baru kitorang yang bername Lily nie..tetibe ade masuk sorang lagi dengan 2 buah beg besar giler... lau masukkan lily pun muat kot sebab lily nie kecik je. 


nie la die NUR AZZIYATUN BT ZABIDI

aku mule2 pelik gak tapi pastu baru perasan yang die pelengkap ahli bilik nie..aku rase die nie akak X-PDT yang pengarah duk citer selau tu...mule2 kitowang tak rapat ngan akak nie..malu 1 hal..pastu kitowang takot ngan die...memang die baik..muke baik je..tapi pengarah cakap jangan rapat n ikot sangat dak2 x-pdt nie..kitorang yang bendul nie ikot jela..tapi da lame siket tu baru kitorang perasan yang die nie tak same macam tuan pengarah cakap..die pun study sains hayat n berhajat nak jadi doktor..asal dari Ipoh Perak..kitorang biasekan diri panggil die kak atun..mule2 memang segan..lame2 da okey..da macam akak sendiri da.. kak atun memang budak pandai..tak silap aku mase pdt dulu die dapat pointer 4.00. die nak sambung belajar kat Moscow Russia dalam bidang medic...InsyaALLAH..

Kitorang da lalui macam2 keseronokan dan kesedihan bersame..sepanjang setahun kitorang duk same2, makan same2,gelak same2,berangan same2,tido same2, study same2,basuh baju same2..semuanya terlalu indah untuk kitorang lupakan....

Nie pic kitorang sebelum keluar OUTING!!!

 































No comments:

Post a Comment