Monday 11 April 2011

siapa CHINTA HALIQA AQILAH

MUKADIMAH.......

Nak citer ape erk?? ok la...cite pasal diri aku sendiri dulu erk..nanti kalau citer terus pasal bende lain2 tu owang kate aku nie masuk umah tak bagi salam..hehe
Macam yang korang tengok kat atas..name aku Chinta Haliqa Aqilah. So korang boleh panggil aku ikut selesa mulut korang nak sebut k..
Aku dilahirkan dan dibesarkan di sebuah negeri pantai timur iaitu Pahang. So siape yang tak pernah gi pahang moh-moh (jom) la ke pahang..cantik pahang nie..nanti aku cite keistimewaan pahang k. Aku still seorang students and insyaallah kalau diizinkan Allah SWT, aku teringin nak jadi seorang pendidik. Aku bekas student Sekolah Menengah Kebangsaan Clifford Kuala Lipis Pahang. Sekolah yang mempunyai bangunan lame yang kalau tengok pun boleh tau sekolah nie wujud sejak zaman British tindas tanah melayu lagi. Alhamdulillah berkat usha dan doa dari family, cikgu dan kawan2, aku dapat tawaran masuk Kolej Matrikulasi Kedah yang bertapak kat Changlun Kedah nuh kat hujung utara semenanjung. Jauh giler..da dekat ngan Thailand..tapi sebab nak dapat ilmu, aku rela la jugak walaupun hakikatnye berat ati aku nak berjauhan dari family tersayang.

NIE SIKET2 PHOTO YANG AKU ADE...





 

No comments:

Post a Comment