Tuesday 12 April 2011

Kolej Matrikulasi Kedah

heerrrmmm....
pas je abis spm n dapat result yang boleh tahan je tu..aku duk la umah menunggu kot2 ade tawaran utk aku smbung study..ye la..aku tak la pandai mane pon..tak silap aku..mase bulan april 2010, jam 10 pagi time aku dah siap2 basuh baju gune mesin basuh ma aku yang tak tukar2 tu, n nak gi jemur la kat ampaian tepi rumah aku yang cun tu..tetibe je enpon aku yang terlalu mahal berharga RM85 nie kuar bunyi "TUTTUT..TUTTUT". haha..terus tinggal kain baju..kot2 la pakwe da macej pagi2 nie..hahah ( gatal ). 1 MASSAGE RECEIVED from MIRA STARZ. la...kacau tol dak nie..aku ingat sape tadi. aku pun dalam keadaan kecewa bace la masej die.. "weh tahniah..kau dapat matrik weh! kat Matrik Kedah. aku dapat Penang!!"..tak semene2nye aku senyum kambing. berite gembira nie aku canang seluruh sedare mara. mane tak eppy nye..setahu aku, dak pandai je dapat matrik..tibe2 aku pulak diorang panggil..hahah....bangge tak kesudahnye la...


nie la lambang kembanggaan student2 matrik kedah...
agak simple tapi comel kan

 nie map Kolej Matrikulasi Kedah yang terletak di Pekan Changlun Kedah Darul Aman

so...ape yang bestnye kat matrik kedah nie..ha..jangan taktau...matrik kedah nie merupakan matrik terbesar yang ade kat malaysia nie..memang besar..sampai aku sendiri lenguh lutut ari2 jalan nak gi kuliah..tapi prasarana yang ade kat matrik kedah ni memang terbaik

lau sampai depan kolej..mnesti jumpe ni

kelestarian yang di titik beratkan
arkib KMK..kat sini la simpan byk gambar2 sepanjang aktiviti kolej
nie pic kolej kediaman lelaki.nampak nie je..sebenarnya asrama nie luas dan berbentuk segi empat. yang nie baru 1 blok..setiap kolej kediaman ade 2 blok yang berhubung.
bangunan perpustakaan, makmal komputer, pejabat pos dan arkib
bangunan perpustakaan sebelum di cat baru
tempat ibadat muslimin dan muslimat
bangunan langkasuka
serambi pelajar
laluan tidak beratap menghala ke kolej kediaman pelajar perempuan
keadaan Kolej Matrikulasi Kedah disebabkan banjir yang landa Kedah penghujung tahun 2010. walau bagaimanapun kami ucap terima kasih pada pihak kolej sebab memanjangkan cuti kami sebanyak 2 hari...heheh..terima kasih
pengarah kolej matrikulasi kedah Tuan Haji Raja Sulaiman bin Raja Hasan

1 comment:

  1. hiihi..mntak maaf..tumpang tanya..kmi nak tau..dak2 yg amik jurusan sain s kalo dpt 3.5 up bole dak dpt ipta ngn kos yg dye mntak..ex:perubatan or pergigian..tempoh pmbejaran singkat..kami dpt PST..sains..kami dok perak dpt kat kedah..tgok..cntik ja kolej ni..bg kami pncerahan sikit

    ReplyDelete